Přejít na: Obsah

Posádka

Antonín Tlusťák

Antonín Tlusťák
Pilot

 

  • Datum narození : 7. 3. 1982 ve Zlíně
  • Děti: dcera Julie (7 let), Adélka (4 roky), Klárka (2 rok)
  • Bydliště: Raková
  • Zaměstnání: jednatel firmy – pronájem soutěžních vozů, servis
  • Nejoblíbenější rally: Rallysprint Kopná, Barum Czech Rally Zlín
  • Nejhezčí rally: Český Krumlov

Největší úspěchy: Absolutní vícemistr Evropy za rok 2010, 1. místo v Mistrovství Evropy v rally 2009 v hodnocení dvoukolek (2WD), starty v mistrovství Evropy 2006, 2007, 2008, 2009, 5. místo v celkové klasifikaci Mistrovství Evropy v rally 2009, 7. místo v celkové klasifikaci Mistrovství Evropy v rally 2008, 5. místo absolutně na Rally d´Antibes Cote d´Azur 2006, 7. místo absolutně na Rally d´Antibes Cote d´Azur 2008, mnohonásobný mistr České republiky v rally ve skupině a v objemové třídě.

Starty v datech:

  • 2 sezony – spolujezdec Vlastimil Dědic, HONDA CIVIC 1,6 VTi
  • 2 sezony – spolujezdec Rudolf Kouřil, HONDA CIVIC Type R
  • 1 sezona – spolujezdec Jiří Mareš, HONDA CIVIC Type R
  • 3 sezony – spolujezdec Vlastimil Dědic, CITROËN SAXO KIT CAR
  • 2 sezony – spolujezdec Jan Škaloud, CITROËN C2 S1600
  • 2 sezony – spolujezdec Jan Škaloud, Škoda Fabia S2000

Antonín Tlusťák

Třiatřicetiletý zádveřický automobilový jezdec Antonín Tlusťák patří k předním a úspěšným reprezentantům českého automobilového soutěžního sportu.

Od třinácti let začal závodit na motokárách a už tam dosahoval řadu úspěchů. Ty největší na motokárovém poli přišly v roce 1998, kdy ve společnosti talentovaných mladíků, kteří v současnosti patří ke špičce v různých motoristických disciplínách, dokázal vybojovat druhé místo absolutně a zároveň skončil se svými kolegy třetí v hodnocení družstev.

Více ho však lákaly automobilové soutěže. Prvním startem byla domácí Rallysprint Kopná a již tato soutěž rozhodla, že motokáry půjdou do ústraní a vše se bude soustředit na rally. Hned v první sezóně Antonín Tlusťák vybojoval titul mistra republiky ve sprintrally ve třídě N2. Největším úspěchem za volantem vozu Honda, tentokráte již výkonnějšího modelu Civic Type R v sezóně 2004, bylo vítězství ve sprintrally ve skupině N, stříbro v mezinárodním mistrovství a dvojnásobné prvenství v kategorii juniorů.

Po sezóně přešel do mnohem výkonnějšího Citroënu Saxo Kit Car a přestože byla první sezóna hlavně učednická, i tak dokázal moravský mladík vybojovat stříbro ve skupině A. To se již blížil konec roku 2005 a zásadní zlom v kariéře Antonína Tlusťáka. Stal se členem české reprezentace, když v barvách Czech National Teamu zahájil svou kariéru v soutěžích mistrovství Evropy. Během své první sezóny na zahraničních tratích dokázal zajet několik špičkových výsledků, když za zmínku určitě stojí hlavně páté místo absolutně na slavné Rallye Antibes, která jezdí po tratích legendární Rallye Monte  Carlo. Doba však kráčela dále a tak do dílen A.T. Motosport zavítal špičkový tovární speciál Citroën C2 S1600. A s tímto vozem přišly další špičkové výsledky nejen na domácí půdě, ale hlavně v mistrovství Evropy. Jednoznačně nejúspěšnější sezóna za volantem „cé dvojky“ byl rok 2009, ve kterém posádka Tlusťák-Škaloud vybojovala nejen páté místo absolutně v rámci mistrovství Evropy, ale oba členové se zároveň stali mistry Evropy v kategorii 2WD.

Přišel čas na další postupný krok – vůz nejvyšší možné kategorie mimo mistrovství světa – S2000. Tým A.T. Motosport pořídil špičkové české soutěžní auto Škoda Fabia S2000, se kterým začal skvostně – hned v úvodní sezóně vybojoval Antonín Tlusťák titul vicemistra Evropy v absolutní klasifikaci, o rok později pak skončil v absolutní klasifikaci mistrovství Evropy na třetím místě. V následujících letech pak přišlo sloučení mistrovství Evropy s uznávaným seriálem Intercontinental Rally Challenge, za kterým stála satelitní stanice Eurosport. S tím přišel také velký zájem nových účastníků o body do mistrovství Evropy a hlavně příliv řady továrních týmů takových značek, jako Škoda, Peugeot, Fiat či Renault. Přesto se Antonín Tlusťák v nerovném souboji s továrními týmy neztratil a pravidelně patřil k nejrychlejším soukromým jezdcům v šampionátu. Velký úspěch pak přinesla sezóna 2013, ve které se stal Antonín Tlusťák, společně se svým kolegou, mistrem Evropy v klasifikaci týmů. Ve stejné klasifikaci úspěšně pokračoval i v následujících sezónách a v roce 2015 dokázal TLUSŤÁK RACING vybojovat čtvrtou příčku v týmové klasifikaci, když o bronz přišel až na posledním závodě v Řecku.

Čas však běží dál a technologie S2000 je pomalu, ale jistě na ústupu. V současnosti se dere na výsluní automobilových soutěží kategorie R5, která je osazena turbomotorem o objemu 1600 ccm a využívá většího množství sériových dílů. Již osm automobilek se zapojuje do této kategorie a je mezi nimi i mladoboleslavská Škoda, která nový model Fabia R5 homologovala v průběhu roku 2015. Od začátku sezóny 2016 sídlí jeden z exemplářů také ve slušovických dílnách TLUSŤÁK RACING a dvojice Tlusťák – Kučera s ním bude bojovat o co nejvyšší příčky v rámci klasifikace mistrovství Evropy.


Mit Metal PSG Antiradary Arrow Mobile AAC Pragocel

Videogalerie Fotogalerie Facebook